Wednesday, November 11, 2015

Kejar dan Kena kejar.

Assalamualaikum semua :)

Si tukang kejar itu anjing. Si kena kejar itu kau. Berlaku larian pecut tak berdaftar kat situ. Terus terselah bakat tersembunyi yang ada pada diri. "Laju rupanya dia ni lari". hiks! Pernah ada pengalaman macam ni? Apa yang korang buat? 

Lariiiii...ini tindakan refleks bila aku dapat situasi begini. Padahal anjing tu belum lagi kejar tapi aku dah lari pecut. Aktif betul hormon Adrenalin ku  ini. Kena kejar dengan basikal laju je aku kayuh basikal tu. Apatah lagi bila kena kejar tanpa basikal. Boleh banyangkan tak? Lari pecut tak ingat dunia la jawabnya! Kalau ada Hussein Bolt kat situ rasanya Hussein Bolt pon kalah tu. Kahkah! Mesti dia gelak sebab aku lari tanpa hala tuju kan. Dan pada waktu tu kau pulak tak kisah lari lintang pukang macam mana janji dapat selamatkan diri. Hahaha! 

Sebenarnya ada beberapa tips bila kita kena kejar anjing. Kalau boleh bila nampak anjing tu jangan tengok dia semacam. Macam nak cari pasal. Nanti dia juga akan tengok semacam dan cari pasal. Bila nampak anjing tunjukkan muka yang tenang. Buat dek dan selamba je dekat dia macam dia tak wujud kat situ. Dan yang paling utama jangan lari bila nampak dia. Ngehngeh! padahal aku nampak pon aku lari. Lepas tu anjing tu dapat hidu hormon ADRENALIN ni lagi lah dia teransang untuk terus serang. Sobsob.

Pesanan buat diri :
Lepas ni bila ada anjing dan dia macam nak ajak kejar  mengejar aku akan berusaha untuk tidak memenuhi impian anjing tu dan akan cuba untuk tidak berlari pecut tak berdaftar. Harap berkesan. Amin! 

No comments:

Post a Comment