Tuesday, January 28, 2014

Pemilihan warna pakaian ikut hari

Assalamualaikum w.b.t

Pernah tak rasa macam "eh, nak pakai baju warna apa ea esok". Haaa..tentu pernah kan? Sebab!! kadang tu aku pun pernah alaminya dan boleh dikatakan acap kali jugak lah aku kebingungan memilih warna baju yang nak dipakai ni. Nak dijadikan cerita. Aku ada terbelek satu majalah ni. *majalah pe tah* tak engat. hikhik. Dalam majalah tu adalah info-info tentang warna pakaian yang sesuai untuk dipakai pada hari-hari tertentu. Dikatakan juga kalau kita pakai warna ini ikut hari, warna ini akan mempengaruhi aura dan aktiviti seharian kita. Untuk itu, aku nak kongsikan beberapa contoh warna yang kita boleh pakai ikut hari. 


Warna Putih = Hari Isnin
Dikatakan mampu membantu si pemakai menjadi lebih bersemangat dan bersedia hadapi cabaran dengan tenang. Memandangkan hari pertama bekerja or belajar kan? jadi semangat itu perlu. hihi

Warna Merah Jambu atau Unggu = Hari Selasa
Dikatakan mampu membantu seseorang untuk meluahkan perasaan sayang pada pasangan. 

Warna Biru = Hari Rabu
Memberi pengaruh terhadap kemahiran berkomunikasi dan menjadikan diri lebih berani menyuarakan pendapat. Jadi korang! sesiapa yang ada presentation ke apa bolehlah guna warna ni.

Warna Kuning atau Oren = Hari Khamis 
Warna oren atau kuning dikatakan mampu memantulkan tenaga dan menjana IQ yang lebih kreatif. Selain itu, warna oren juga dikatakan mampu meransang sistem kesuburan si pemakai. 

Warna Hijau = Hari Jumaat 
Hijau dikatakan mampu memberi pengisian untuk diri. 

Warna Merah = Hari Sabtu
Secara psikologi warna merah dikatakan mampu membangkitkan aura keberanian, kemewahan dan tuah.

Warna Hitam = Hari Ahad
Dikatakan mampu membuatkan si pemakai berasa berada dalam zon selesa.

Aku ni berbeza sikit. Disebabkan terlalu suka warna purple. Jadi dalam satu minggu tu berapa kali aku akan pakai warna purple. Tapi memang betul lah. Pemilihan pakaian ikut hari ni mampu menpengaruhi aura, emosi, reaksi kita pada hari tersebut. Tak caye cubalah.

#perkongsian#warna#ikut#hari#

8 comments: