Friday, October 16, 2015

Hiking

Assalamualaikum

Untuk entri kali ini, sedikit cerita tentang hiking aku nak kongsikan.Aktiviti hiking atau mendaki ni sebenarnya  satu aktiviti yang sangat seronok dilakukan dan aku suka. Siapa yang minat sahaja akan merasainya. Percayalah! Sebab apa aku berkata begitu sebab dari situ kita dapat bercinta dengan alam iaitu dengan cara menikmati keindahan alam yang Allah sediakan ini. Nak panjat bukit ni stamina kena kuat tau. Tapi aku takda buat apa pun. Main belasah ja. Akibatnya keesokkan hari selepas berhiking bila bangun dari tidur ko akan rasa sakit kaki tu. Pastu mulalah berjalan bersepah macam orang tak betul dah gara-gara kaki sakit. Haha! Jadi kat sini membina kekuatan stamina itu adalah sangat perlu. Take note ya!



Destinasi :
Bukit Bangkong Tanah Hitam, Chemor, Perak.

Teka yang mana saya. Jawab dengan betul. hiks!




Destinasi :
Bukit Kledang , Menglembu Ipoh, Perak.

sepertiga ketinggian puncak



puncak  bukit paling atas 5km track


Yang paling penat dan mencabar adalah Bukit Kledang. Kami naik jam 7.30 pagi sampai di puncak Bukit Jam 9.50. Berbanding di bukit bangkong yang hanya lebih kurang 40 minit. 

Happy Hiking...Next Location ???


No comments:

Post a Comment